Laramy Business Coach en adviseur

Succesvolle webinars?

De laatste maanden word ik overstelpt met uitnodigingen voor webinars. Soms laat ik me verleiden, maar na 10 minuten heb ik er meestal weer spijt van. Vaak te saai, te amateuristisch om over het inhoudelijke niveau maar te zwijgen. Triest is ook dat er vaak maar een paar deelnemers zijn terwijl in de uitnodiging stond dat het een enorm succes was de vorige keer. Uiteindelijk wil men je iets verkopen en wordt je nog wekenlang bestookt met mail want, tja, je zit nou eenmaal in de ‘funnel’.

Als je iets wil verkopen, bel dan eens of stuur een nette mail en vertel op een menselijke manier want je kunt betekenen voor de ander. Toon vooral ook oprechte interesse, blijf niet doorratelen aan de telefoon of Teams-sessie maar luister naar wat de potentiƫle klant bezighoudt. O ja, zorg er dan wel voor dat je je eigen product of dienst kent en de juiste antwoorden (prijzen, specificaties, opties etc.) helder en vlot kunt formuleren.